زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 

 

نام شهید:مسلم فشائی

1343/4/9تاریخ تولد:

محل تولّد:روستای شیخ مصطفی

نام پدر:مرحوم محمد حسن فشائی

نام مادر: مرحومه زینب بیگُم موسوی

ایشان یک برادر و 3 خواهر دارند

 محل تحصیلابتدائی:روستای

 شیخ مصطفی

محل تحصیل راهنمایی:مدرسه راهنمایی شهید باباخان پاسبان شهرچکنه

ودبیرستان را در دبیرستان شهید مطهری شهرچکنه

رشته تحصیلی:فرهنگ وادب

وضعیت تأهل:مجرد

1365/10/23 تاریخ شهادت:

محل شهادت:شلمچه

عملیات که منجربه شهادت شده:کربلای4

عملیات های که درآن شرکت کرده:کربلای 4

سمت درعملیات:بسیجی

اعزام از طریق:بسیج شهرستان قوچان

 

زندگی نامه

شهیدمسلم فشائی،فرزندمحمدحسن درتاریخ 1343/04/09 درروستای شیخ مصطفی واقع در منطقه سرولایت چشم به جهان گشود.او فرزند آخر خانواده بود مادرش اورا خیلی عزیز  و دوست داشت او در کودکی بسیار فعال بود خصوصا در مراسمات مذهبی و دینی ودر ماه محرم خادم الحسین بود در جشن های انقلاب اسلامی بسیار تلاش می کرد تا جشن انقلاب به نحو احسن برگزار شود پسری مومن و فداکار بود هرچند پدرش را 16 سالگی از دست داد اما از کار وتلاش دست نکشید تا بتواند کمک خرج خانواده و مادر باشداوکودکی را در روستا گذراندودوران   ابتدایی رادر روستای شیخ مصطفی به پایان رساندودوران راهنمایی ودبیرستان رانیز در شهر چکنه مشغول به تحصیل شد وی در خانه ای که پدر ش در شهرچکنه کرایه کرده بود به تنهایی زندگی می کرد .ضمنا پدرش برای او دوچرخه ای خریده بود با آن به چکنه می رفت و برمی گشت . بعدازفوت پدرش با مادرش  زندگی می کردتا اینکه دست قضا مادرش را درسال 64 ازاو گرفت او درخانه تنهاشد بعدازاین ماجرا سرپرستی اورابرادربزرگش که در مشهد زندگی میکردبه عهده گرفت اما شهید از روستا به شهر نیامد و در روستا با خواهرش زندگی می کردو همیشه درباره جبهه وشهادت سخن می گفت .

درروزهای پنج شنبه که ازمدرسه تعطیل  می شد به روستا می رفت وکار می کرد ودر تعطیلات تابستانی برای مردم گوسفند چرانی می کرد تا پول کتاب های خود را در آغازسال جدید بدست آورد.بعد از فوت پدر ومادر خویش دوست داشت تاشهید شود وبه پدر ومادر خود در بهشت اعلی بپیوندد درسال چهارم دبیرستان در رشته فرهنگ وادب مشغول تحصیل بود به عضویت بسیج در آمدوازطریق بسیج شهرستان قوچان به جبهه اعزام شد .

درتاریخ 1365/10/23درعملیات کربلای چهار درمنطقه شلمچه شربت شهادت نوشید.

در وصیت نامه خود چنین می نویسد:

بسم الله الرحمن الرحيم

به نام الله  يگانه منجي عالم بشريت وبه نام هستي بخش جان ها وپيوند دهنده قلب ها وآرامش دهنده  دل ها وبه نام آن خدايي كه نام اوراحت روح است وپيغام اومفتاح  فتوح است وذكر اومرهم دل مجروح است ومهر اوبلانشينان را كشتي نوح است .وبا درود وسلام بر رزمندگان اسلام كه هم اكنون در جبهه هامشغول نبردند وحماسه مي آفرينيند اينجانب مسلم فشائی اعزامي ازشهرستان قوچان  تاريخ اعزام آبان ماه سال 65

 وصيت نامه خود شب عملیات کربلای 4 مي نويسم.

به نام خدا

قال رسول الله :فوق كل بربر حتي يقتل في سبيل الله  فاذا قتل في سبيل  الله  فليس فوقه بر .

 حضرت محمد (ص) فرمود:بالاي هر عملي نيك  عمل نيك ديگري وجود دارد به جز كشته شدن درراه خداي منان.

 پس زماني كه انسان درراه خداشهيدگردد پس بالاي اين عمل كار بهتري وجود ندارد . اگر چنانچه اين بنده حقير كه لايق آن نيستم كه درراه خداي ايزدمنان به در درجه رفيع شهادت نائل آمدم ازتمام ملت ايران مي خواهم كه راه شهدا را ادامه بدهند ووجبهه هارا پر كنند  وامام وولي خودرا تنها نگذارندوبراي  امام حسين (ع)گريه كنند ودر مراسم عمومي شركت كنند من به عنوان يك برادر كوچكتر از تمامي ملت ايران تشكر مي كنم كه با كار وتلاش وكمك خود جبهه هارا تا به حال نگه  داشته اند  از اين به بعد نيز از كمك خود دريغ نكنند وبه جبهه ها كمك نمايند .من از تمامي اهالی روستا حلاليت مي طلبم واميدوارم كه مرا ببخشند واز تقصيرات من بگذرند امّا ازشما خواهران گرامیم وبرادر عزيز وبزرگوارم می خواهم كه مرا ببخشيد وازشما عزيزان طلب حلاليت ومغفرت مي خواهم  هر كس ازمن بدي ديده  است اميدوارم كه از تقصيرات من بگذرد چون كه اين حقير در حق شما ها كوتاهي كردم ازخواهران وبرادر خود مي خواهم كه به هيج وجه گريه نكنند زيرا باعث شادي دشمن مي شود ودشمن خوشحال مي گردد واين به ضرر اسلام است .

از شما عاجزانه می خواهم که از رفتن فرزندنتان  به جبهه های نور علیه ظلمت خودداری ننمائید در ضمن برادر و خواهرهایم مبادا از شنیدن شهادتم گریه کنید و غمگین شویدبلکه خوشحال شوید که من به آرزویم رسیده ام اینک که من برای عملیان آماده می شوم بادلی خالص از خداوند می خواهم که مارا درآخرت جایی داده باشد . لذا برادر و خواهرهایم از شما می خواهم فقط شب  های  جمعه  به مزارم تشریف بیاورید و با خواندن فاتحه روحم را شاد نمایید .

مازنده به آنیم که آرام نگیریم                       موجیم  که آسودگی ماخاطر ماست

خدایا بار الها مرا در این راه یاریکن و هدایت نما .خدایاروح الله این مظهر پاکی و رشادت را،این نشانه اسلام را ،این فرزند پاک محمد(ص)و امید مستضعفین راو این بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را یاری فرما.

آنکس که تورا شناخت جان را چه کند                 فرزندو عیال خانمان راچه کند

دیوانه کنی ،هردو جهانش بخشی                        دیوانه تو، هردو جهان راچه کند

خدایااز تو میخواهم که مرا ببخشی . خدایا مراببخش که جز تو کسی را ندارم. پروردگارا بعد یک عمرمعصیت از تو میخواهم که مرا عفو کنی. بارالها یاران همه رفتند ما در کهت مانده ایم  . در ضمن اگر به آرزوی رسیدم در روستا کنار قبر مادرم دفن نمایید و اگر مشکل بود در مشهد در جوار امام رضا (ع) در کنار قبر پدرم دفن نمایید.

والسلام خداحافظ

{ آرامگاه شهید: شهرمشهد،قطعه شهدا،کنارآرامگاه ابدی شهیدکاوه} 

برای شادی ارواح طیبه شهدای اسلام صلوات

 

 برگرفته از گاهنامه منطقه ای 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان